Een slecht geweten is een geweten dat zijn plicht doet

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief
 
Elke dag een Bijbeltekst of Bijbelgedeelte in je mailbox!

Zou jij je dag goed willen beginnen met een bemoedigende, vermanende, leerzame Bijbeltekst in je mailbox?
Wil je liever een Bijbelleesrooster volgen, dan kan dit ook. Je krijgt dan de volledige hoofdstukken via de mail toegezonden.
En…. allebei is ook mogelijk, via www.kaleo.nl.
 
Er zijn meerdere sites die bijbelteksten versturen. Helaas worden regelmatig teksten opgenomen, zonder te letten op Gods plan en wijze van handelen in deze tijd. In die zin is onze keuze gebaseerd op de visie die we hebben. We hopen je met deze service van dienst te kunnen zijn en dagelijks een bemoedigende, vertroostende en wellicht vermanende tekst toe zenden, die aan het begin van dag de toon mag zetten.

De teksten/Bijbelgedeelten komen uit de beste Nederlandse vertaling die er is, namelijk de Statenvertaling. Hoewel het taalgebruik voor ons wat ouderwets klinkt, is het de meest letterlijke vertaling van de Bijbel in onze taal. De bedoeling van de tekst komt dus het beste tot zijn recht en daar gaat het om bij het Bijbel lezen. En het is wel eens goed om moeite te doen om te begrjipen wat er staat, dat blijft vaak beter 'hangen'.
 
Schrijf je in en geef aan wat je wil.
Het kan zijn dat de mail als spam wordt aangemerkt, voeg dan het emailadres webmaster at kaleo.nl toe aan de lijst met veilige afzenders toe.

Bij de Bijbelleesroosters is er een keuze uit diverse roosters. Heb je veel tijd dan is een jaarrooster voor de hele Bijbel (iedere dag ca. 85 verzen) te doen, heb je minder tijd, dan kun je beter een korter rooster nemen, b.v. in 3 jaar de Bijbel door, (gemiddeld 28 verzen per dag).
soort rooster # dagen omschrijving
Chronologisch Bijbelleesrooster  3 jaar Benieuwd naar de volgorde waarin de Bijbel is geschreven? Schrijf je dan in voor het chronologisch Bijbelleesrooster waardoor je in 3 jaar de Bijbel doorgaat, dit is gemiddeld 28 verzen per dag. 
Chronologisch Bijbelleesrooster  365 dagen Benieuwd naar de volgorde waarin de Bijbel is geschreven? Schrijf je dan in voor het chronologisch Bijbelleesrooster waardoor je in 1 jaar de Bijbel doorgaat, dit is gemiddeld bijna 85 verzen per dag. 
Nieuwe Testament Bijbelrooster 83 dagen Met dit Bijbelleesrooster lees je iedere dag uit het Nieuwe Testament.
Uitgebreid Bijbelleesrooster 365 dagen Met dit Bijbelleesrooster lees je de hele Bijbel, van Genesis tot en met Openbaring.
Door de Bijbel gevarieerd leesrooster 365 dagen Met dit Bijbelleesrooster lees je iedere dag uit het Oude Testament, Nieuwe Testament, de Psalmen en Spreuken. Hiermee maak je je eigen hoe Gods Woord bij elkaar hoort.
Van kaft tot kaft 365 dagen Met dit Bijbelleesrooster lees je de Bijbel van kaft tot kaft, van Genesis tot en met Openbaring, iedere dag een deel uit het Oude en het Nieuwe Testament
Oude Testament leesrooster 282 dagen Lees alleen het Oude Testament
 
Je kunt je te allen tijde ook je keuzes wijzigen of weer uitschrijven via wijzigen/uitschrijven. Onder in de mails verschijnt een optie om te wijzigen of uit te schrijven en daarmee kom je op de website terecht. Voer je email-adres in en kies of je wel of geen toezending meer wil voor beide mogelijkheden. Zo kun je b.v. in de vakantie de toezending stopzetten voor de Bijbeltekst per dag.

Het spreekt voor zich dat we je mailadres nooit voor een ander doel zullen gebruiken dan het zenden van de mail in het kader van het Bijbelleesrooster en/of vers van de dag.
Zie ook onze privacyomschrijving.
 
We hopen je van dienst te kunnen zijn met deze service.
Het is ons verlangen dat je hierdoor bemoedigd zal worden en de Here beter zal leren kennen!
 
Dit is nog niet alles.
Je kunt de Statenvertaling ook online lezen. Daarnaast is ook de Young Literal Translation opgenomen (zoals de omschrijving al aangeeft een zeer letterlijke vertaling vanuit het Hebreeuws en Grieks (vanuit de Textus Receptus en de Majority Text) door Robert Young uit 1862) en het gedegen commentaar op het Oude Testament van Keil en Delitzsch (Het commentaar begint met de aard en achtergrond van het Oude Testament en geeft historische en literaire aspecten van de tekst weer met daarnaast ook uitleg van grammatica om zo de bedoeling van de tekst duidelijk te maken.
De vertaling en het commentaar zijn beide in het Engels. Wellicht dat er nog meer commentaren zullen worden opgenomen.

Kortom voor veel Bijbelinformatie moet je op kaleo zijn. Het Woord aan het woord!

Even een vraag

Klimaatsverandering:

Deel deze pagina via

Volg ons via twitter @egkaleo

Agenda

  • 23 07 2017
    samenkomst met Frans Voskamp 10:00 to 11:30

Recente preken

Loading Player...

Vers van de dag

Jesaja 1:18-18
Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol.